Snel een strakke buik met een kettlebell Workout

Trainen is op zichzelf een vrij saaie aangelegenheid. Dat is de primaire reden waarom veel mensen vol enthousiasme starten, maar na een tijdje toch weer afhaken. De geest is in eerste instantie (bijvoorbeeld aan het begin van een nieuw jaar) vol goede moed en daarom wil je dus ook aan de slag. Maar vervolgens zit je dag in dag uit in het sportcentrum dezelfde oefeningen te doen. De sleur hakt er dan in en die enthousiaste instelling verandert al snel in verveling en demotivatie. Dé manier om toch te blijven sporten is door ervoor te zorgen dat je iets leuks doet. In plaats van het krachthonk kun je ook kiezen voor een leuke sport. Maar als je liever wilt fitnessen, dan kun je ook kiezen voor een leuke workout. Een dergelijke workout is de Kettlebell workout. Deze workout is vooral geschikt om een strakke buik te krijgen. Vaak zie je dat mensen op zich een prima lichaam hebben, maar dat ze ‘last’ hebben van hun buikje. Het is nu eenmaal mooier als je een strakke platte buik hebt. Daarnaast is een sixpack ook niet verkeerd. Helaas is het verliezen van buikvet erg lastig. Als je gaat sporten, dan voel je na de oefeningen enorme spierpijn in je buikspieren, dus je hebt de buikspieren zeker gebruikt. Toch komt het vaak voor dat je wel steeds sterker wordt in je buik, maar de buik wordt niet platter. Dit komt omdat je de buik op een speciale manier moet aanpakken. Via een kettlebell workout maak je gebruik van een specifieke volgorde waardoor je op een effectieve wijze een platte buik kunt krijgen. Deze volgorde bestaat uit de volgende onderdelen (weergegeven in de juiste volgorde):

  1. Eerst het vet verbranden van de buik
  2. Vervolgens ga je sterkere spieren ontwikkelen over je hele lichaam
  3. Vervolgens ontwikkel je strakke buikspieren

In deze volgorde zie je meteen wat de fout is die mensen maken. Mensen gaan direct aan de slag met hun buikspieren. Ze negeren dus de spieren van de rest van het lichaam. Dit is niet verstandig, want het lichaam functioneer als een geheel. Als je traint dan merk je dat je bij vele oefeningen ook je buikspieren belast. De buikspieren zijn dan ook cruciaal bij het trainen van je hele lichaam. Verder vergeten mensen om eerst de noodzakelijke voorwaarden voor een gespierde buik te creëren. Je moet namelijk eerst zorgen dat je een platte buik krijgt door het overtollige vet te verbranden en daarna kun je starten met het kweken van spieren.

Een korte kettlebell workout voor een strakke buik

Een kettlebell workout duurt gemiddeld ongeveer 20 minuten. Je hoeft je niet druk te maken over sleur, want het is een leuke uitdagende oefening en je hoeft slechts 2 tot 3 keer per week gebruik te maken van de kettlebell workout. Dus je hebt niet snel te maken met een sleur, omdat je niet dag in dag uit hetzelfde hoeft te doen. Je kunt bijvoorbeeld op maandag, woensdag en vrijdag elke avond even 20 minuutjes trainen. Via een instructie dvd weet je ook precies wat je moet doen tijdens de kettlebell workout. Op deze manier zie je op je tv wat er van je wordt verwacht. Dat maakt de kettlebell workout extra effectief.

Kies vandaag nog voor een kettlebell workout

Als je gebruik wil maken van de kettlebell workout, dan kun je deze via Beste buik spieroefeningen online bestellen. Op de site vind je meer informatie over de workout en je kunt er ook terecht voor passende diëten waarmee je extra snel een platte buik kunt krijgen.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn